Nice – Paris
Till slut kom solen till Nice och efter en förmiddag på stranden var det dags är resa vidare. Nästa stop skulle bli Paris!
Till slut kom solen till Nice och efter en förmiddag på stranden var det dags är resa vidare. Nästa stop skulle bli Paris!
Vid tvåtiden fick vi äntligen checka in på vårt hotell, Independente. Det var verkligen pangfint, med stora valv, gamla koffertar, industrimöbler och skäggiga killar i kepsar.
Om det är någon som händelsevis missat så gör jag och Flora ett samarbete med Interrail och i torsdags hoppade vi av nattåget och var framme i Lissabon!
I fredags vaknade jag och Sandra upp i Lissabon! Vi hade tagit nattåget från Madrid vilket var som trolleri.
Dag 2 i Toledo. Det regnade och regnade och vi försökte tyda Google Maps vägbeskrivningar utan att få vattenskador på mobiltelefonerna.
Efter några dagar i Milano blev det dags att bege oss till centralstationen där vi skulle ta tåget vidare till Nice via Ventimiglia… Älskar gamla tågstationer, dom är alltid så vackra och brukar ha en helt overklig takhöjd.
I onsdags vaknade vi upp i Toledo, den här lilla spanska staden strax utanför Madrid.
Framme i Milano och på hotell Senato! precis som jag trodde så blev vi absolut inte besvikna. Varenda detalj här är superdupersnygg och runt hörnet ligger alla härliga butiken och en massa innergårdar med restauranger…
…som åkte på tågluff. Men så börjar inte det här blogginlägget. Det börjar såhär:
Igår vaknade jag och denna gulliga upp i ett soligt Barcelona.
Nu är det bara lite mer än en vecka kvar till min och Floras tågresa som vi gör i samarbete med Interrail. Vi ska åka tåg genom ett vårigt Europa och det ska bli så oerhört fint.